SOCIAL MEDIA

23. nov. 2009

Altså!


Og jeg som troede jeg skulle spankulere rundt med mit nye tørklæde idag - Men nej det har været 28 grader idag....... Det blev til morgenmad i solen med en veninde istedet. Er igang med aftensmaden da vi skal til den ældste's basketball kamp iaften. Hernede er basketball nationalsporten og fodbold kommer ind som nr. 2.
Nu når jeg sidder og skriver kan jeg se at der er mange ord på dansk man skriver sammen - må alligevel ha glemt lidt da det er lidt forvirrende. Bær over med mig ;-) Indimellem er det svært når jeg taler hebraisk det meste af dagen, mit arbejde er på engelsk og ellers prøver at tale dansk med drengene så meget som muligt.
Idag får i opskriften på lidt let og friskt tilbehør.


Karryagurker
1 agurk, halveret på langs, kernerne fjernet og skåret i tynde skiver
1/2 dl yoghurt naturel
2 tsk fiskpresset citronsaft
2 tsk honning
1/2-1 tsk. karrypulver
havsalt og friskkværnet peber
Alle ingredienserne undtagen agurken vendes sammen. Hæld dressingen over agurkerne og vend forsigtigt!

Dagens link idag er til det gratis fotoredigerings program Picnik. Det er et rigtig godt program som ikke kræver installering og udover almindelig redigering er der en masse andre sjove funktioner. Kan VARMT anbefales.
Håber at I alle har haft en god start på ugen.

4 kommentarer :

  1. Hej Tina,

    Jeg så, at du havde linket til min blog - og så bliver jeg jo nysgerrig! Hvor dejligt med endnu en udlandsdanskerblog - og at bo i Israel er da ikke det mest almindelige!

    Jeg synes, at det er så fantastisk med de blogge fra den store verden - og jeg tror, at det giver os udlandsdanskere noget at se, hvordan andre i samme situation tænker.

    Jeg glæder mig til at følge med i din blog!

    Nille

    SvarSlet
  2. Hej Tina!
    Tænk at du har 28 grader - det er spændende at få et lille kig ind i dit liv i Israel, og jeg glæder mig til at følge din blog :-)

    SvarSlet
  3. Hej Tina!
    Dejligt, at du kiggede forbi min blog - velkommen til. Samtidig har du nu givet mig muligheden for, at følge dig gennem din blog og så ovenikøbet HELT fra Israel.
    Ja, jeg behøver vel ikke fortælle, at jeg er en anelse misundelig over dine varmegrader :0))
    Knus herfra

    SvarSlet
  4. Tusinde tak for kommentarene! Har allerede mødt mange dejlige kvinder i bloguniverset.
    Nille - glæder mig også til at følge med i din blog. Skønt med input fra andre udlandsdanskere.
    Madame og Kvinden der husker - ;-) sådan er det gerne hvad ikke kan få vil man gerne ha incl. varmegrader. Jeg savner jo derimod helt vildt den danske vinter. Måske knap så lang he he. Tiden op til Jul er magisk. Men mon ikke der også snart kommer køligere vejr hertil så jeg kan få brugt mit vintertøj. Har endda købt en rigtig jakke iår. KNUS

    SvarSlet