SOCIAL MEDIA

17. dec. 2009

Soja kylling og Tel Aviv

Jeg har hørt og læst om al jeres sne i Danmark. Hvor ser det fantastisk ud men ingen havde vist regnet med at det blev til SÅ meget sne. Håber virkelig at I får en hvid jul! Her har det regnet fra i formiddags hvilket har været hyggeligt. Jeg har fri så udover lægebesøg har vi bare slappet af. Lægen der chekkede min søn idag sagde at han var heldig sluppet da brusken ikke er beskadiget. Næsen er lidt skæv men når hævelsen er fortaget sig skulle den blive fin igen. Og han kom til at ligne en slagsbror alligevel. Han prøvede hårklipperen med hans bror og fætter igår og lidt hjælp fra mig. Resultatet blev forfærdeligt men vi fik et godt grin. Han måtte i sidste ende over til frisøren som ellers var lukket men som godt kunne høre panikken i min stemme!!!!! Kort er det ihvertfald blevet. Vores tur til Tel Aviv igår var skøn. Der er de mest fantastiske butikker derinde og masser af historiske steder. Her er der en lille film der viser Tel Aviv og her er der lidt om Tel Aviv på dansk. Fandt en ny butik igår med gamle postkort og plakater. Fik købt et sjovt billede til køkkenet!
Lavede igår min Soja Kylling som smager fantastisk og som ikke kan være lettere!

Soja Kylling

En kylling skæres ud og kommes i en stegepose. Ca. 6 spsk. soja, 6 spsk. honning og 1 1/2 knust hønseboullion terning(hernede har vi boullion i pulver men det tror jeg ikke man kan få i Danmark) røres sammen og kommes ved kyllingen. Blandes godt og sættes i ovnen ca. 1 time. Serveres med cous cous eller ris. Som tilbehør smager det godt med hvidkåls salaten som jeg gav opskriften på for et et stykke tid siden.

Ha en hyggelig aften og nyd nu sneen....................


3 kommentarer :

  1. Kære Tina
    Ja vi har fået ret meget sne, i hvert fald her i Sønderjylland, - det er flot, men ret svær at komme igennem.

    Den kylling vil jeg prøve.
    Herhjemme har vi noget fond fra knorr, uden tilsætningsstoffer og konservering, det er forholdsvis nyt, men er virkelig godt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  2. Godt din søns næse bliver fin igen. Håret vokser ud igen.;-) Din kyllingopskrift lyder nem og lækker.

    SvarSlet
  3. Vil også prøve din kyllingret Tina, det er jo en nem og billig ret og så er det rart med stegeposen for så sviner det ikke ;-)

    SvarSlet