SOCIAL MEDIA

16. jan. 2010

Lørdag

Ja, vi havde en masse planer for idag ! Bland andet havde vi planlagt en tur til en dejlig flod sydpå. Det gik nu anderledes da husbonden lige skulle op på taget for at chekke solfangeren. Han slog hovedet ind i den hele to gange så blodet strømmede ned af ansigtet. Han fik en ordenlig flænge og vi fik da stoppet blodet. Han har sovet et par timer nu men vil se om han ikke skal til lægevagten når han vågner. Han er møgstædig ;-) Vi griner tit i familien af at han skulle udgive en gør det selv bog da der altid sker et eller andet når han går igang. Plejer altid at have videokameraet parat når han har et projekt!
Brugte så eftermiddagen på lidt rengøring og fik også bagt en lækker cacaokrans som nok skal blive spist når drengene kommer hjem fra basketball lejr senere. Havde ellers troede at jeg ville nå at få ryddet op i emails men nej. Har hele 16.000 mails fra to grafik grupper jeg er medlem af som jeg ikke har læst. Må nok slette dem alle og starte på en ny ;-)

Cacaokrans

25 g gær, 2 1/2 dl mælk, 100 g smeltet smør, lidt salt, 2-3 spsk sukker, 1/2 pisket æg (resten bruges til at pensle kransen), 450 g mel
Dejen æltes og hæver 45 min. Rulles ud til ca. 50x35 cm og fyldet stryges på og den rulles sammen og efterhæver 30 min. Luk dejem godt sammen om fyldet da det ellers flyder ud. Skal rulles sammen og så lægges på bagepladen som en "havkrans".
Fyld: 100g smør, 125 g sukker, 2 spsk cacao og lidt kanel røres sammen.
Pensles med æg og bages ca. 20 min. ved 200 grader.




Knus
post signature

13 kommentarer :

  1. Hej Tina

    ;oD .. ikke pænt at grine, men din beskrivelse af din mand får nu altså mundvigene til at gå op af. Forhåbentligt har han det bedre efter en lur.

    Kan forestille mig at den krans snart får ben at gå på;o)
    Kh Hanne

    SvarSlet
  2. Hej Tina.
    Min mand ville storme til lægen med det samme, sådan er de så forskellige ;-)
    Kagen ser lækker ud, ikke den typiske chokolade kage.
    Vi skal til San Antoni i aften (Sankthans), vi bliver mange voksne og børn så drengene glæder sig. En god lørdag til jer også.
    Knus

    SvarSlet
  3. Nej, sikke noget ! Stakkels mand.
    Bliver helt lækkersulten, når jeg ser den kage :-)

    SvarSlet
  4. Haha, jeg kan li se det for mig. Stakkels din mand:)
    Kagen ser rigtig lækker ud!

    SvarSlet
  5. Nååå, du bukkede under for trangen til hjemmebag ;-). Den ser også lækker ud, din kakaokrans.

    Han lyder da som den fødte handyman, ham der din mand (ti hi). Håber det går bedre med ham nu!

    SvarSlet
  6. Det lyder som noget der skal kigges på af lægen. Den cacaokrans ser rigtig lækker ud. God lørdag aften. Knus

    SvarSlet
  7. Anonym16/1/10

    Jeg synes, det er rigtig synd for din mand. Hvorfor er der nogen, der synes det er sjovt?? Er jeg sur - eller pylret på hans vegne?? Har jeg ingen humor?? Det er da slemt at slå hovedet, så det bløder....synes jeg bare....(ja, ja, jeg har arbejdet i sygehussystemet, så måske derfor?)
    Det er da en utrolig flot marmelademad, du har i indlægget lige før. ;-) Knus Betty

    SvarSlet
  8. AV!!!! Håber, at I overvejer skadestuen - der tænker jeg også på min hjernerystelse... det kan hurtigt gå galt!

    Men derudover mindede det mig om en amerikansk sitcom fra år tilbage - den hed vist noget med 10 tommelfingre ;-)

    SvarSlet
  9. Åhr stakkels mand - mon ikke det er en god idé at smutte på skadestuen.
    Kanelkransen får mundvandet til at løbe, den ser super lækker ud. Tak for at du deler opskriften ud, den snupper jeg.
    Jeg havde planlagt at bage brunsviger i dag, men her har været invasion af besøgende, så i morgen skal her bages - håber jeg.

    En god weekend til dig
    Knus

    SvarSlet
  10. Kære Tine
    Fordi du ikke kunne lægge kommentarer var nok fordi, jeg hade taget indlæget ud, og først ville lægge det ind i morgen,men nu er det på plads på bloggen.
    Det kunne da ha gået rigtig galdt med din mand, jeg tro da godt nok han er lidt stædig, jeg håber da, du har fået ham på sygehuset og så han kunne fået flængen syet, jeg vil ønske ham rigtig god bedering.-Den ser rigtig lækker ud den kage du har bagt
    God weekend

    SvarSlet
  11. Åh, din stakkels mand, Tina, hvordan går det nu? Jeg håber ikke, han har fået hjernerystelse. God bedring med ham!

    Og den kage ser da bare syndigt lækker ud ;O) Ha' en dejlig lørdag aften, klem!

    SvarSlet
  12. Hanne - Kagen er næsten væk! Nej det er ikke pænt at grine men han må nu snart fatte at han IKKE skal lave gør det selv projekter!
    Lene - Hyg jer!!! Ja min mand er helt omvendt. Ved snart ikke hvad der er værst ;-)
    Loarinas mor - den er rigtig lækker og let! Ja han må snart blive klogere!
    MissMuffin - Han er ikke bedre når noget sker for mig. Har engang slået mit sonneben åbent og han rullede rundt på jorden af grin!
    Bente - Hjemmebag er nu det bedste. Ja han kan måske få et tv program!
    Anette - God weekend til dig også!!
    Betty - Kan godt forstå din holdning når du sikkert har set lidt af hvert. Ville bestemt ikke grine hvis det virkelig var alvorligt men han stod jo på benene ;-) Han er noget af det værste og tager altid chancer - står oppe i hæje træer og nærmest fælder grenen han står på osv. Har nu råbt af han i så mange år og lige lidt hjælper det! Og man ved at der altid er noget der går i stykker eller småskader!
    Nille - Kan godt huske den serie ;-) Ingen hjernerystelse men man skal tage det alvorligt og det er jeg den første til at gøre - han hører bare ikke efter!
    Manna - en brunsviger er altid god uhm. Hernede er de lidt chokoeret når jeg serverer sådan en svend - et eller andet de ikke er vant til eller hvad ved jeg!
    Conny - Det var derfor!!! Underligt alligevel. Har også prøvet at man ikke kan ændre overskrift osv. De blogge gør som de vil ind imellem! Ja han er VIRKELIG stædig. En gang fik han et divertikulitis anfald (vi vidste enddnu ikke hvad det var) og først efter at jeg havde tilkaldt hele familien og alle vennerne tog han på sygehuset!
    Madame - heldigvis ingen hjernerystelse. Tusinde tak!

    SvarSlet
  13. Uha - den ser godt nok spændende ud den opskrift! Bliver helt lækkersulten :-)

    SvarSlet