SOCIAL MEDIA

19. jan. 2010

Tirsdag


Jeg har det lidt som om jeg konstant løber efter bussen disse dage men de gode nyheder er at min ældste søn bestod hans køreprøve igår. Er rigtig glad på hans vegne. Hernede kan de få kørekort fra de er 17 år. De skal have mindst 28 køretimer og efter de har taget kørekort skal der være en erfaren billist med i bilen når de kører de første 3 måneder og derefter må de det første år kun have 2 passagerer i bilen. Nu skal vi ud og finde en bil til ham. Ikke let, men vi har set på en Ford Fiesta. Ikke ny selvfølgelig men har nu heller ingen specielle ønsker - bare den kan køre som han siger.
Her blev det ikke til megen regn men sydpå har enkelte steder fået op 20 gange så megen regn på en dag som de normalt får på et helt år. Specielt omkring Det Døde Hav kan de tørre wadier slet ikke suge vandet og broer er brudt sammen pga. de voldsomme oversvømmelser. Der har også været et par dødsfald. Folk der bevidst har opsøgt oversvømmelserne for at tage billeder. Ikke smart!!!!!
Overvejer om heg ikke skal lave mit blogs udseende om. Ville gerne have den bredere meeeeen kender mig selv så vil jeg begynde med ny grafik til overskrift, hvordan flytter man widgets osv. Må vist lige vente indtil jeg har indhentet bussen ;-)








KNUS
post signature

11 kommentarer :

  1. Hej Tina!
    ET KÆMPE STORT TILLYKKE MED SØNNIK - flot! Sikke en dejlig frihed han får, når han kan drøne rundt selv - ja ja, sådan med tiden altså. Jeg kan godt læse ud af det, at det kommer til at knibe med familieudflugt med sønnik bag rettet - men med tiden....
    I øvrigt sjovt at læse om andre landes måde at gribe til tingene :0)

    Stort knus og jeg håber du når bussen *griner*

    Knus herfra

    SvarSlet
  2. Tillykke med sønnen !
    Hvorfor er mennesker så dumdristige !- det er ligesom de mennesker , der er tæt på vulkaner..
    Her sner det :-)

    SvarSlet
  3. Tillykke med sønnen, hvor bliver man stolt når det går ens børn godt her i verden,ikk..
    Dejligt at høre om hvordan du lever dit liv i et andet land.
    Knus

    SvarSlet
  4. Tillykke med sønnen, flot.
    Det bliver herligt for ham med al den nyvundne frihed, i hvert fald efter de 3 mdr. Reglerne hos jer lyder som meget fornuftige, især hvad angår passagerantallet.
    Afventer spændt hvad der sker med din blogs udseende ☺ ☺
    Knus og en dejlig dag til dig.

    SvarSlet
  5. Hej Tina,
    Tillykke med den ny bilist. Sikke gode startregler, I har. Det kunne vi godt bruge heroppe i det hvide nord :)
    Hvor er folk dog tåbelige, at tage hen i centrum for at tage billeder af oversvømmelser.
    Kan du ikke lige forklare ordet wadi - der er noget inde bagerst i hjernen, der genkender, men ikke sådan helt rigtig.

    Spændende med nyt layout - da jeg skiftede fra Deluxe templates til den almindelige grund fra blogspot mindes jeg ikke, at gadgets og widgets forsvandt... men nu har jeg jo også en dårlig hukommelse, så spørg lige nogle andre...

    Klem fra Mette

    SvarSlet
  6. Kære Tina

    Et stort tillykke med kørekortet til din søn, jeg synes jeres regler lyder meget fornuftige, på 3 måneder kan de nå at få lidt rutine.
    God dag til dig

    SvarSlet
  7. Hej Tina,
    Tillykke også her fra. I Spanien skal man køre rundt med et stort L i bagvinduet et år tror jeg det er, så ved man at man skal tage hensyn for det er en person som lige har fået kørekort. Ikke en hel dum ide synes jeg.

    Her er der heller ikke noget som hedder støvregn, enten regner det ikke eller også vælter det ned med oversvømmelse osv. Tragisk når der er dødsfald.

    Knus

    SvarSlet
  8. Hej Tina
    Tillykke med sønnens kørekort. Reglerne nede hos Jer for en ny-bilist lyder rigtig fornuftig. Det er jo først nu, at han skal til at lære at køre.

    Tak for at du deler opskriften på Coleslaw. Den lyder rigtig lækker, så helt sikker er det, at den skal prøves.

    Det er da uhyggeligt med al det regn, der står ned i stænger hos Jer, og da især at den også medfører dødsfald.

    Jeg glæder mig også til at se dit nye lay-out

    En dejlig onsdag til dig
    Knus

    SvarSlet
  9. Tak for de dejlige kommentarer!
    Reglerne omkring nye billister fornuftige. Om et par måneder bliver det endda 6 måneder man skal have en erfaren billist ved siden af sig. Derudover skal man ligesom Lene skriver de skal i Spanien have et skilt i bagruden så man kan se at det er en ny billist!
    De to der døde var endda søskende - en trejde søskende overlevede! De var bevidst taget ud for at se oversvømmelserne!!! En wadi er et flodleje i et ørkenområde som normalt ligger tør hen og kun i regntiden er vandførende.
    Jeg tror også at det går med at overføre widgets når det er til en blogger skabelon!

    SvarSlet
  10. Jeg glemte at fortælle dig, at jeg så de sidste 15 min. af den sødeste israelske dokumentar udsendelse fra 2006 tidligere på ugen! En israelsk soldat havde været stationeret i Holland under WW2 og han havde fået sig en hollandsk kæreste. Den tidligere soldat og hans søn var draget til Holland i håb om at finde kæresten og da jeg kom ind i udsendelsen havde sønnen på et arkiv fået at vide, at pigen var død som ung. Senere fandt arkivaren ud af, at der i byen fandtes en anden familie med samme efternavn, pigen eksisterede stadig. Et møde blev aftalt og en ret stor ældre dame ankommer til cafeen hvor faderen og sønnen venter. Den tidligere soldat - nu en lille bitte ældre mand -kigger op og ned af damen og siger "Hun har godtnok ændret sig meget" ☺. Faderen havde så vidt jeg forstod, håbet at genoptage forbindelsen med den tidligere kæreste, men da damen var gift blev der ikke noget ud af det.
    Men det der fik mig til at skrive til dig er, at jeg synes hollandsk har været/er svært at lære og jeg bliver jævnligt grinet af og hånet, når jeg laver fejl, men i forhold til israelsk, så tror jeg, at hollandsk er "Piece of cake". Jeg beundrer dig, at du kan tale israelsk. Det var bare lige det jeg ville fortælle dig med alle disse ord ☺ ☺

    SvarSlet
  11. åh ja vi var i Egypten da der regnede så meget. Der var vand over det hele og egypterne vidste slet ikke hvad de skulle gøre. Flere af hotellerne er også ødelagte, og vi havde en indendørs swimmingpool på vores hotel værelse!
    Tillykke med din søns kørekort, og dig og din mands bryllupsdag :)

    SvarSlet