SOCIAL MEDIA

13. jun. 2010

Fodbold og Tumblr

Hverdag igen efter en varm varm weekend. Er igang med at planlægge hvad vi skal nå imens vi er i Danmark. Det bliver vist til en "Jyllandsturne" istedetfor en Københavnertur. Vesterhavet, Silkeborg, Århus osv. Det er nok sidste tur til Danmark for ældste inden for de næste par år da han jo skal i hæren næste sommer så rejsen skal nydes!! Imorgen skal han på session - må hellere lade være med at sige noget som helst så det ikke ender som sidste gang ;-) Det er en hel dag og han skal tidligt hjemmefra. Han ville jo ellers gerne have set Danmark spille. Hvad gør danskerne - har de taget fri fra arbejde hi hi? Hverken yngste eller jeg er specielt vilde med fodbold så hellere basketball hvor der er lidt mere action og hvor en kamp aldrig ender uafgjort. Men under VM ser vi nu alligevel nogen kampe og vi skal da helt sikkert se alle Danmarks kampe. En måned hvor huset er fyldt med fodboldtossede venner er nu hyggeligt. En veninde skrev til mig at de skal til København her til sommer og det mindede mig om det nye hotel i København jeg læste om for nylig. Kun lidt over 300 kroner for en nat for op til 4 personer!!!!! Det hedder Omena hotel og ser rigtig fint ud
Nu hvor sommeren og varmen  rigtig er kommet betyder det også at jeg bliver nødt til at dyrke sport rimelig sent om aftenen. Har vænnet mig til at det nu først er omkring 9 tiden om aftenen at jeg kan komme ud at løbe. Det er så også det tidspunkt hvor det vrimler med folk på min rute - både folk der er ude at gå og folk der løber. Man skal passe på at man ikke falder i snak med alt for mange for så kan det godt blive sent inden man når hjem.
Ellers havde jeg i tankerne at starte en Tumblr blog. Tumblr er en slags letvægts blogplatform hvor man deler billeder, citater osv. enten ens egne eller fundet på nettet og med enten lidt eller ingen beskrivelse - en slags scrapbook istedetfor en dagbog(blog)! Har så besluttet mig for at kombinere blog og Tumblr konceptet på denne blog. Ville nok ikke have tid til hele to blogs. Så nu ved I hvorfor hvis bloggen ændrer sig lidt.



KNUS


post signature

6 kommentarer :

  1. Jeg kender ikke Tumblr, men det lyder spændende - glæder mig til at se, hvad du finder på. Hvor lang tid skal I være i Danmark?

    SvarSlet
  2. Kære Tina :)
    Tak for din søde kommentar hos mig, det er dejligt at høre fra dig.
    Jeg skal på arbejde på biblioteket i morgen, og vi må ikke vise kampen offentligt. Øv, og min chef ville ellers gerne.
    Jeg er heller ikke meget til fodbold og jeg synes de danske herre har en svag mentalitet. Hvis de er underdogs er det galt, og hvis det hold de spiller mod er for svage, mangler de motivation. Nå men det er jo nærmest landsforræderi at skrive pt. Alligevel glæder jeg mig da også til kampene skal spilles, for det er da stort.
    Det bliver dejligt for jer at komme til DK. Jeg håber vejret bliver bedre, det har været meget regnfuldt og blæsende.
    Spændende med den nye form for blog, du vil kombinerer med. Det vil jeg se frem til.
    Rigtig god søndag'
    Knus Karina

    SvarSlet
  3. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med fodbold, så ikke noget problem her :o)

    Håber I får en fantastisk tur til DK. Skal I mødes med familien?

    Knus

    SvarSlet
  4. Hej Tina

    Her er vi ramt af FODBOLD-feber. Ikke mindst den daglige - Morten træner to x ugentligt og spiller kamp mindst 1 x ugentligt + målmandstræning af mig i haven alle øvrige dage. Pu-ha.
    WM eller ej, der er faktisk altid fodbold i fjernsynet på et eller andet program, og Morten skal nok finde det. Hæ hæ. Nu er forårssæsonen slut om et par uger, og der er dømt fodboldpause, men Morten skal dog lige på fodboldskole i uge 27.

    I morgen hvor Danmark skal spille mod Holland har Jan taget fri, så han kan se kampen med Morten, det passer med at han har fået fri fra skole der. Mads skal se kampen i fysik, hvordan de får det til at passe med pensum ved jeg ikke :-)

    På arbejdet vil vi se om vi kan få et mini-fjernsyn til at virke, så kan vi i det mindste følge lidt med, mens vi arbejder.

    Læste på Jerusalem post at Israel kun kan holde med DK, USA og Holland ved WM - alle andre deltagende lande har I et eller andet udestående med, men så galt er det nok ikke!

    Knus

    SvarSlet
  5. Dejligt at høre fra dig igen, Tina. Og god fornøjelse med forberedelserne til rejsen til DK.
    Jeg følger kun lidt med i fodbold. Mest for at få glimt af Sydafrika,hvor jeg var på besøg for 3 år siden.
    Min yngste datter kommer her til sommerhuset i aften, og hun vil sidde klistret til skærmen sammen med Henrik i morgen, når Danmark spiller. Jeg vil nok gå lidt til og fra. ;-)
    Din far har taget et rigtig flot billede.

    SvarSlet
  6. Piskeriset - Vi bliver i Danmark i 3 uger! Tumblr er noget anderledes men en fed måde at dele inspiration!!!!
    Karina - Hi hi det lyder som det israelske landshold. Ærgeligt at I ikke må vise kampen!
    Fru E - Det er da meget lettere ;-) Ja vi skal være sammen med familien så meget som muligt!!!!
    Tina - Hejsa søde!!!! Hvor fedt at de skal se kampen omme i skolen og at Jan kan se den med Mads! Ved godt at I er ligeså foldboldtossede som vi er basketballtossede.......... Håber at minifjernsynet virker. Tror ikke at det er meget galt omkring dem vi kan holde med he he. Fedt at du er begyndt at løbe og herkig aftale du har indgået med Line. en rigtig win win situation.
    Betty - Gad nok sidde hvor du sidder og se fodbold. Det ser skønt ud. Må have været en stor oplevelse at have været i Sydafrika.

    KNUS♥

    SvarSlet