SOCIAL MEDIA

27. sep. 2010

Akko

Så er der endelig lidt tid til bloggen. Mændene er ude af døren og jeg har lidt alene tid!

Min mor blev opereret for grå stær idag og det gik godt - men ærgeligt at jeg ikke lige kan smutte forbi og forkæle hende lidt. That's life!

Som jeg nævnte var vi på tur til byen Akko den anden dag.  Akko  ligger på nordsiden af Haifabugten (ca. 1 1/2 times kørsel herfra) og er en af verdens ældste kendte havnebyer. Den gamle bydel er fantastisk smuk med den underjordiske korsfarerby, kirker, moskeer, smalle gader og et gammelt fængsel og har en lang og begivenhedsrig historie. Akko var den sidste besiddelse de kristne korsfarere mistede (år 1291) efter de mislykkede korstog. Vi fik besøgt alle museerne sidste år da mine forældre var her så dem sprang vi over denne gang. Det var også for varmt - over 36 grader. Istedet var vi på havnen og på det arabiske marked. Fik forresten den bedste falafel jeg nogensinde har smagt og der er spist mange så det siger ikke så lidt!! Istedetfor at spise på hovedgaden fandt vi en lille restaurant i en sidegade og både deres schwarma og falafel var fantastiske.



Idag fandt jeg noget til en lille Give Away her på bloggen - mere om det imorgen!
KNUS
post signature

9 kommentarer :

  1. Jeg ville gerne komme på sådant et marked.
    Knus til dig

    SvarSlet
  2. Skøanne markedsbilleder :) Jeg sad forøvrigt og "klogede" i aftes - det var noget om den helligdag I lige har haft... jeg vidste noget, som min mand ikke vidste ;)

    SvarSlet
  3. Hold da op hvor er det vidunderlige billeder du viser os, waaauw. Tak for det. Knus til dig.

    SvarSlet
  4. Ahhhh sikke dog en masse skønne billeder du viser i dag, Tak og knus til dig..

    SvarSlet
  5. Sikke dejlige billeder. Især dem fra markedet OG den blå dør/skodde er jeg helt vild med :-))
    Tak for kigget.....knus

    SvarSlet
  6. Det ser super lækkert ud Tina! Uhm! God aften Tina :)

    SvarSlet
  7. Signe - Der er altså og så mange spændende og facinerende ting ;-)
    Helle - Hi hi det kender jeg godt når man kommer i tanke om noget man har læst på en blog og så lige kan kloge sig♥
    Annette - Tusinde tak
    Inge - Knus tilbage til dig!!
    Annette - Det blå vindue kunne jeg heller ikke stå for!!
    Lotte - Ha en dejlig dag♥

    SvarSlet
  8. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor meget jeg havde købt på sådan et marked... :-D

    SvarSlet
  9. Beautiful shots of Akko!

    SvarSlet