SOCIAL MEDIA

22. nov. 2010

Bonanza

Må altså lige linke til DR's webside Bonanza hvor der er et hav af gamle tv udsendelser og radio programmer at finde. Sikke herlige gensyn. Legestue, Flid, fedt og snyd med Gotha Andersen, Busters Verden, gamle julekalendere som f.eks Vinterby Øster, dokumentar programmer, Danmarks historie, hele Taxa serien, Husk tandbørsten, TV køkkenet og  hvad med serien Strandvaskeren fra 1978? Kan huske når den blev vist. Alle var parate foran fjernsynet til lidt spænding. Det var nu anderledes dengang da der ikke var en overflod af kanaler og sendetid. Fik helt tårer i øjnene da jeg hørte åbningsmelodien til Legestue og da Povl Kjøller og Iben Wubs dukkede frem var det da ren nostalgi!







KNUS

post signature

12 kommentarer :

  1. Jeg elsker også at sidde og svælge i sådanne gamle mindre.

    Strandvaskeren har jeg aldrig set - det må have været dengang, hvor jeg altid skulle i seng kl. 19.30, fordi de gamle skulle have børnefri. Men bare navnet !!!

    SvarSlet
  2. Jeg har også brugt mange timer på bonanza, man kan jo blive ved og ved med at finde nyt - gammelt. På radio delen fandt jeg også min gamle radio DJ favorit Christian Flagstad med Fanfare. Eller hvad med Kim Schumacher for fuld udblæsning. Jeg kan også anbefale børneradioens historie om Columbus i mange afsnit, den er meget lærerig også for voksne.
    God aften til dig - Knus...

    SvarSlet
  3. Det var nu hyggelige tider, tror du ikke vi mindes ekstra meget fordi vi ikke bor i DK?
    Knus

    SvarSlet
  4. Jeg så meget tv fra Sverige, men elskede Ingrid og Lillebror, og Magnus Tagmus og Cirkeline og Jørgen Clevin....jo der var mange herlige udsendelser....knus til dig...

    SvarSlet
  5. Jeg tør ikke gå ind på Bonanza - jeg kommer aldrig ud igen ;) der er så meget sjovt at gense.

    SvarSlet
  6. Mutter - Ja bare navnet - det var jo ren horror film dengang he he
    Jønne - tak for tippet! Jeg var bare helt vild med Schumacher. Han var altså utrolig - man var klistret til radioen!
    Lene - jo måske lidt ekstra men så alligevel. Barndommen tv er altid et gensyn værd.
    Rejen - Clevins stemme i sig selv vækker minder. Og Cirkeline.......
    Helle - det er farligt for der er rigtig mange interessante udsendelser derinde. Se der alligevel noget godt ved udviklingen tænk at der i det hele taget er sådan en side!

    SvarSlet
  7. Hej Tina,

    Kan vældig godt lide digtet og den lille animationsfilm der fulgte med. Er det en digter du kender godt?

    I dag sneer det her i DK og blæser. Det er vådt og koldt.

    Det er nok noget bedre hvor du er tænker jeg. Gad vide hvordan man fejre jul hos jer?

    Knus Karina

    SvarSlet
  8. Ja det er morsomt at sidde og svælge i de gamle udsendelser. Morsomt nok snakkede vi lige om Magnus Tagmus forleden aften på værtshuset. Vi havde jo alle sammen set den julekalender, men jeg var den eneste hvis lillebror vandt Briotoget den 24. december. Det var stort, og den dag i dag eksisterer toget og bliver leget med af min fætters tvillinger :-)

    SvarSlet
  9. Den bruger jeg også, selv om børnene jo ikke gider se børneudsendelserne mere. Kun hvis de er syge og trænger til at bare se noget helt afslappende. Hvor har jeg set meget Bamse og Kylling i Ra'anana........
    Når man bor langt væk er det altså rart at få lidt nostalgi en gang i mellem.

    SvarSlet
  10. Vi bruger også Bonanza indimellem. Så falder vi lige over nogle gamle udsendelser det er sjovt at gense. Fornyligt så vi Sally sørøver *GG* Det var sjovt at gense :) God dag - her sner det .... det gør det jo nok ikke hos dig. Knus

    SvarSlet
  11. Ha ha hvor er du sød Tina :) Jamen jeg bruger det også af og til, fantatisk hjemmeside og så er det til og med gratis. Hav en dejlig dag♥

    SvarSlet
  12. Karina - Billy Collins har jeg først hørt om på det sidste men søg på YouTube så finder du flere skønne animerede digte af ham. Ja vi fejrer ikke jul hernede men så er der Hamukka som starter 1.12 - skriver mere om helligdagen da. I Haifa, Jafo og andre steder er der ret mange kristne arabere så der er der lidt juleri!
    Annette - Det må ha været stort!! Hvor dejligt at der satdig leges med toget og at der er sådan en dejlig historie bag!
    Kirsten -nej desværre gider de ikke se børneudsendelserne mere men så må vi bare selv se dem hi hi Hvor mange år var i bosiddende i Raanana? Vidste slet ikke at du havde en blog♥ Har lige en stresset uge men derefter må jeg ind og læse mere. Sejt så meget du løber!
    Anette - Åh ja Sally Sørøver!!! Jef car sågar Sally i skoleforestillingen! Nåh ikke en gang udsigten til regn her!
    Lotte - Ja er jeg ikke hi hi♥ Og som du siger ganske gratis - fed side!

    SvarSlet