SOCIAL MEDIA

8. mar. 2011

Armadillo på Israelsk tv



Den anden dag opdagede jeg ved et tilfælde at den danske film Armadillo blev vist på Israelsk tv. Så kun starten men den er optaget så jeg kan se den senere. Udfra det jeg så kan jeg godt forstå at den har opnået stor anerkendelse både i Danmark og rundt omkring i verden. Efter 10 minutter måtte jeg allerede knibe en tåre. Vil se resten af filmen senere idag. Har I set den og hvad syntes I om den? Hernede har er der 3 års værnepligt for mænd og 2 år for kvinder. Derefter tjener mændene gerne 1 måned om året indtil de fylder 50 år. Som jeg har nævnt før starter min søn i hæren til sommer og han er i fuld gang med diverse prøver inden da.




Efter flere dage med mellem 23-26 grader er der en storm (efter Israelsk standard he he) på vej. Mon ikke det er det sidste rigtige af vinteren vi får at se.



Hos Please Enjoy har jeg set dette sjove visitkort der kan downloades og printes ud med eget navn, adresse osv.

Hos Free Pretty Things For You er der også søde visitkort der kan downloades ganske gratis!



Ha en dejlig tirsdag♥

8 kommentarer :

  1. Hej Tina.
    Ja jeg har set den, og syntes det var en fremragende film - som også rejser nogle væsentlige spørgsmål om etik og moral og konventioner (den skabte jo rimelig stor debat hjemme i DK, forsvaret ville gerne ha' den censureret eller forbudt).
    Det er så vildt at værnepligten er så lang i Israel...
    Kh. Eva

    SvarSlet
  2. I lige måde...her er sol i dag, men koldt..
    har ikke set filmen, den er ikke for sarte sjæle som mig. knus og god dag!

    SvarSlet
  3. Eva - Glæder mig til at se resten. Har godt nok læst at den skabte stor debat i Danmark! Ja det er lang tid - de unge kommer sent igang med deres uddannelser hernede da de jo også gerne rejser et år efter hæren. ha en dejlig dag♥
    Lavendel - Bare der er sol;-) nej jeg ved heller ikke om den er for mig når jeg stortudede efter 10 minutter. Knus og den dejlig dag til dig♥

    SvarSlet
  4. Hej Tina.
    Jeg har desværre ikke set filmen. Hvordan har reaktionen været i medierne i Israel? Fra min mand ved jeg, at der er stor forskel på militæret i Danmark og i Israel, så jeg kan forestille mig, at filmen har afstedkommet nogle kommentarer fra soldater/tidligere soldater i Israel.
    Jeg har i øvrigt sendt en mail til dig for laaaang tid siden, er den også endt i spam-mappen?
    Åh, hvem der bare havde over 20 graders varme. Jeg længes efter lunere vejr. Det skulle vist blive snevejr her igen på torsdag :-(
    Knus Pia

    SvarSlet
  5. En rigtig god film, som gør at man forstår lidt bedre hvad det er de unge mennesker bliver udsat for.
    Har selv en datter som tager til Afghanistan til august i 6 mdr. Så det er lidt tæt på.
    Kh. Dianna

    SvarSlet
  6. jeg har godt nok ikke set den film ,den siger mig ikke noget men min mand siger den er god så måske en dag jeg skulle se den :)

    tak for gode links :)

    SvarSlet
  7. Pia - Hejsa♥ Jeg har ikke hørt nogen reaktioner herfra endnu. Militæret er nok meget anderledes men for de unge mennesker som lige pludselig befinder sig i blodig alvor er følelsen nok den samme. Puha..... Ser i spam mappem og ellers sender jeg dig lige en mail fra min "private" mail. Den mail du sender til bruger brugt til meget og der er mange hundreder beskeder s[ tit bealutter mailen selv at sortere ;-) SNE!!!!!!!!!
    Dianna - Åh det er godt nok også tæt på for dig! Hvordan har du det med at hun skal udsendes? Det var virkelig svært at se de danske forældre i filmen - som sagt har jeg endnu ikke set det hele af den. Her er det ligesom en del af virkeligheden som ikke kan undgåes hvorimod det jo i Danmark er meget frivilligt.
    Varme knus♥
    Helle - Tror at det er godt at se den - ikke let men for at forstå hvad de danske soldater virkelig går igennem. Ha en dejlig dag♥

    SvarSlet
  8. Hej Tina,
    kender ikke filmen, ville bare lige kigge forbi. Har været lidt stille et stykke tid fordi jeg har haft problemer med at sende kommentarer. Skiftede browser og nu lykkedes det igen. Meget mærkeligt!
    Knus ☺

    SvarSlet