SOCIAL MEDIA

9. maj 2011

Tanker om at blogge og kakkerlakker og andet kryb

Har set flere tankevækkende indlæg om at blogge rundt omkring i blogland det sidste stykke tid. Blandt andet hos Thehuset, Kong Mors Verden, Pugly Pixel og ikke mindst hos Tartx som endda har lavet en lille bevægelse på nettet der hedder Blogging without obligation. Tag et kig...... Måske er der andre bloggere der ligesom mig kan blive inspireret af disse tanker og ideer. Jeg har det ihvertfald som jeg er blevet tanket op med ny energi til brug her på bloggen.

Billedet herunder er af en Melceh Shlomo  - Kong Salomon. Det er en rigtig stor græshoppe som nu er ganske fredelig. Apropos insekter så har vi fået en masse kakkerlakker. Hader dem selv efter alle disse år. Vi har haft et par kakkerlakker indimellem udover slanger og andet kryb men antallet af kakkerlakker de sidste par dage er FOR højt! Nu har jeg fået at vide at der ofte dukker alskens kryb op hos naboerne til byggegrunde. Tvillingehuset der bliver bygget ved siden af os er med fuld kælder så der er blevet rodet grundigt op i undergrunden. Har betstilt en der kommer og sprøjter.



Idag er det soldaternes mindedag hernede og iaften når solen går ned er det Uafhængighedsdag. Vi skal først op i byen for at fejre og se fyrværkeri og derefter går turen til nabobyen hvor en masse af de største israelske navne optræder hele natten. Har lært at jeg denne gang slæber en stol med ;-) Om lidt lyder sirenerne hvor man ligesom da det var Holocaust dag stopper op i 1 minuts stilhed. Har lovet drengene at vække dem inden (de har begge fridag) så jeg må skynde mig .

Knus
post signature

12 kommentarer :

  1. Det er nogle gode statements, som nok er meget gode at blive mindet om.
    Det er godt at høre at du ikke giver op. Dine indlæg er altid rigtig hyggelige og spændende, så skide være med at der ikke er fire af dem om dagen ;) Jeg nyder i hvert fald hver gang der kommer et nyt fra dig.
    Kram

    SvarSlet
  2. Kære Tina

    Det var lige sådan noget, som jeg havde brug for at læse. Jeg kunne særligt lide dem i linket fra Pugly Pixels. Det giver så meget mening for mig.

    Jeg tror, at det er meget nemt at falde i fælden med at ville please sine læsere. Jeg gør det givetvis selv til tider. Igår havde jeg faktisk skrevet et indlæg, som jeg endte med ikke at udgive, da jeg syntes det faldt lidt ved siden af resten af min blog. Men det var noget, som jeg samtidigt havde lyst til at skrive. Nu står den bare som en kladde, fordi jeg censurerede mig selv og det er jo egentlig ikke meningen... Eller?

    Det med hyppigheden af indlæg... Puh... Man kan gå begge veje tror jeg - lige at ramme balancen i midten, det er en kunst.
    Alt for få indlæg kan "skade", men rigtig mange indlæg kan nok også "skade".
    Det vigtigste er nok, at man er tro mod sig selv. Skriver, når der er noget, som man har lyst til at skrive - for ens egen skyld. Hvis det er en gang hver 14. dag, så er det sådan det må være.

    Åhhh...Nu er jeg helt forvirret over mig selv. Må lige tænke lidt mere over det hele :)

    Jeg ELSKER dine søde kommentarer og har læst et godt stykke tilbage i din blog. Jeg synes, det er SÅ interessant at "lære andre at kende" (i denne verden er det så deres blogside af personligheden). Og du er bestemt værd at kende!

    Sikke noget rodet noget, jeg får afleveret her :)

    Kh Laila

    SvarSlet
  3. Det kan være noget svært noget det med blogging, og man skal vel først og fremmest gøre det for sin egen skyld og fordi man synes at det er sjovt..om det så er hver dag man blogger eller kun hver 14 dag, er jo op til en selv...Gør som du har lyst jeg læser med selvom jeg ikke altid kommenterer...Knus og en god dag til dig..;-D

    SvarSlet
  4. Benedikte - Hvor er du sød♥ Elsker min blog men som alle andre bloggere har jeg også tider hvor jeg tænker om der er nok indlæg osv. men de forskellige tanker der er på de links for en til at huske på hvorfor man startede med at blogge!
    Laila - ♥ Det er slet ikke noget rod for det er tit forvirrende tanker man har om det at blogge. Katrina fra Pugly Pixel er en garvet blogger og hendes tanker er bare spot on!!!! Jeg er også rigtig glad for at have lært dig at kende - blogveninder er den helt store gevinst ved bloggeriet......
    Rejen - Du har totalt ret - og godt at man kan blive mindet om det jævnligt!! Kender godt det med at man ikke kan nå at kommentere overalt for det kan man virkelig ikke men det har jeg selv lært er ok. Knus♥

    SvarSlet
  5. Mange gode overvejelser og rart lige engang imellem at minde sig selv om, hvorfor og for hvis skyld det egentlig er man blogger, for man kan hurtigt blive revet med i den der faste læsere/status spiral og bruge det som et parameter for om man "dur" eller ej.

    Jeg er blevet meget overrasket over, hvor sjovt og hyggeligt jeg synes det er at blogge. Og jeg sætter stor pris på hver eneste kommentar, selvom jeg selv er en klovn til at huske at kommentere hos andre, også selvom jeg læser med med stor fornøjelse.

    Men jeg havde også en overgang, hvor jeg pludselig allerede følte mig lidt fastlåst og et par gange tænkte at jeg ikke ville skrive om dét og dét fordi det nok ikke interesserede nogen og det er jo et dumt skråplan at havne i, fordi man så bli'r en uinteressant pleaser, der forsøger at tilpasse sig hvad "publikum" vil ha', istedet for komme ud med hvad man selv har på hjerte.

    Nu ser jeg det som min dagbog eller "logbog", ikke til intime detaljer og krængen min sjæl ud, men en stemningsrapport af hvad der rører sig og fylder i mit liv lige på det pågældende tidspunkt. Så selv om jeg selvfølgelig gerne vil have at folk læser med og måske endda kommenterer, skal det ikke være det der er drivkraften..

    Også tak for link til Tartx, jeg har fået det lille mærke på allerede ;o)

    Sikke en bamse den der græshoppe, den ligner jo nærmeste en krabbe!

    SvarSlet
  6. Hej Tina <3

    Sikke en krabat! Jeg tror ikke jeg ville kunne befinde mig et sted, hvor der fandtes sådan en ting - men flot billede :)

    Jeg er, lige som så mange andre, super glad for at have fundet din blog - jeg er nærmest en FAN!
    Du skriver fantastisk, om stort og småt i den verden du befinder dig i. Det er fantastisk! - og spændende at læse med. Og så er din blog faktisk den første blog jeg blev fast læser af, hvis man ikke tæller de blogge med, hvor jeg kender bloggeren personligt ;)

    Det med at kommentere hos andre, lod jeg mig stresse af i starten - samtidig med at jeg bare SÅ gerne ville skrive i hvert fald et indlæg om dagen - men ikke mere! Det blev noget volapyk, usammenhængende kedelige indlæg, 'bare fordi' der 'skulle' være et. Siden hen har jeg lært at det er okay at der ikke er indlæg hver eneste dag - jeg har lært at det er svært og stressende at nå rundt og kommentere alle de steder man følger med. Jeg har lært at det at blogge og hvad der hører med, er for MIN EGEN skyld. At der så er nogle der læser med, og indimellem lægger en kommentar - det tager jeg bare som en bonus.

    Jeg nupper altså også lige det fine logo fra tartx - jeg er helt klart med på den 'bølge'.

    Hav en dejlig dag Tina <3

    Blogging without obligation - Lisa

    SvarSlet
  7. Heidi - ;-) det er lidt af en bamse den der græshoppe! Man skal netop tænke på hvad man SELV finder interessant og ikke hvad andre synes - det er det der gør netop ens blog interessant. Nogen af de bedste bloggere jeg kender er slet ikke dem med 40-50 kommentarer! Endnu en i bevægelsen!!
    Lisa - Hvor er du bare sød♥ Kan godt lide tanken om at en kommentar fra en læser er en kærkommen bonus men ikke det man skal stræbe efter♥ Hvor skønt at høre at jeg var en af de første du blev fast læser af ♥ Endnu en BWO følger ;-) Og krybene vænner man sig til ja altså lige undtagen de der kakkelakker.......

    SvarSlet
  8. Altså, den fætter der... På en måde ser den VILDT klam ud.. Men.. den ser faktisk også lidt sød ud !!!

    På mit arb, er det mig der ... skal bestille skadedyrs"mand"... Så jeg får tit underlige små poser og glad med ... mystiske kræ, som jeg så skal forsøge at artbestemme inden jeg ringer... Ved hjælp af div skadedyrs hjemme sidder med billeder...

    Jeg synes ... Væggelus er klamme.. Helt igennem..

    Men... jeg bryder mig nu heller ikke om kakkekakker... Håber du hurtigt får udrydet "dine"...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  9. Marianne - Ja den er meget meget fredelig og ved siden af en kakkerlak er den supersød! Se det var noget at stå for men du er nok mere hårdfør efter at have set diverse små kryb. Apropos væglus så har jeg lige læst i en aller anden avis at der på et hotel havde været omkring 7 mystiske dødsfald blandt gæsterne. Man fandt ud af at der var brugt et faligt middel på værelserne mod væglus og at gæsterne var døde af det. VILDT!!!!! Knus♥

    SvarSlet
  10. Tak for inspiration, links og gode tanker! :)

    Og sikke en fyr. Han er godt nok imponerende!

    Ha' en skøn aften. Knus.

    SvarSlet
  11. Jeg hader kakkerlakker. Der er altid så mange af dem om sommeren, når vi er i Irak :( Og selvf. forstår de andre (mændene og drengene) det ikke, eftersom kakkerlakker for dem er bitte små dyr, der ikke gør folk fortræd. Næ nej de er jo små, men de er klamme. Håber I kommer af med dem!
    Desværre er det sådan, at vise læsere forventer, at man skriver hver dag :( Men man har jo ikke tid til alt, på trods af at vi kvinder kan multitaske.. Thumbs up for at tage det op :D Det er virkelig et problem man ser rundt omkring :s Dine indlæg er meget hyggelige at læse, så just keep up the good work ;)
    Men ha' en god aften/nat (kl. er vel 23 hos jer?)

    Varme hilsner Hanar :D

    SvarSlet
  12. Din søn er godt nok heldig! Vores læseferie er stadig ikke begyndt :( Jeg har først sidste skoledag mandag om mindre end 1 uge :( Jeg glæder mig til at det er overstået :D

    SvarSlet