SOCIAL MEDIA

13. maj 2012

Kogebogs udfordringen - Chokolade Cupcakes med hemmelig ingrediens

Fik endelig lavet en opskrift på chokolade cupcakes om jeg længe har villet prøve. Grunden til at jeg skulle prøve netop denne opskrift var at der hverken er æg eller fedtstof i men derimod mayonaise (som jo cirka er det samme). Det er lidt af en overvindelse at putte sådan en hel kop mayonaise i skålen men hvor blev de gode - rigtig saftige. Jeg valgte kun at drysse lidt flormelis over. Og jeg har kun fortalt husbonden hvad der er i. Hverken drengene eller vennerne der har smagt kender til mayonaisen he he. Og så kan de jo altid bages hvis der ikke er æg i huset!!!!!



Chokolade Cupcakes (med hemmelig ingrediens)
(ca. 18 stk.)

2.5 dl mayonaise
2.5 dl vand
1 tsk. vanille essens
70 gram kakao
400 gram sukker
280 gram mel
1 tsk. bagepulver

Ovnen forvarmes til 170 grader. Mayonaise og vand røres sammen derefter tilsættes resten af ingredienserne. Formene fyldes 2/3 op. Bages midt i ovnen ved 170 grader. Kan pyntes med glasur, creme eller flormelis. Kan opbevares i køleskabet op til 3 dage.


Og glædelig Mors Dag til jer alle! Se lige hvad sønnen sendte til mig idag♥





Ha en dejlig søndag♥
post signature

8 kommentarer :

  1. Hej Tina.
    Dejligt at være en "super mor".
    Min den ældste søn , kom fordi i formiddags med en flot hortensia.
    Ønsker dig en god søndag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
  2. Uhm hvor ser de gode ud Tina! Men jo, en hel kop mayonaise er dog lidt af en overvindelse - men der er ingen tvivl om at jeg må prøve at lave dem. Jeg har så tit lavet nogle af dine bageopskrifter - og de er altid vellykket :)
    Hav en god mors dag♥ Kh.

    SvarSlet
  3. Anonym14/5/12

    nej hvor blev de kager fine ♥ - smiler ,kan lige se den kop mayonaise for mig,tit skal man ikke altid vide hvordan eller hvad der er i vores fødevarer ;O)

    SvarSlet
  4. Det lyder vel nok spændende, at der er mayonaise i opskriften, Tina, og dine cupcakes skal helt sikkert prøves. Her har vi lige bagt en masse muffins - det er skønt med hjemmebag :-)
    Ha' en dejlig dag ♥

    SvarSlet
  5. Hanne Bente - Ja bedre kompliment kan man vist ikke få! Hvor sødt af din søn♥ Ha en dejlig dag!

    SvarSlet
  6. VillaVillaKulla - Hvor dejligt at opskrifterne er lykkedes♥ Og det er noget af en overvindelse at bruge en hel kop mayonaise he he. Ha en dejlig dag♥

    SvarSlet
  7. Jonna - Bare fålelsen at at "plotte" den ned i skålen hi hi. men nok ikke værre end så meget andet! Ha en dejlig dag♥

    SvarSlet
  8. Madame - Ja det var lige mayonasien der gjorden den til en opskrift der bare skulle prøves. Hjemmebag er bare det bedste. En dejlig mandag til dig♥

    SvarSlet