SOCIAL MEDIA

11. sep. 2012

Collage Sale

Godmorgen allesammen♥ Lige da jeg begyndte at skrive indlægget fik jeg den triste besked at en af beboerne her på gaden er død af kræft. Hvor er det altså trist. Han havde lige fået det bedre og var begyndt at vende tilbage til dagligdagen........ Igår morges så jeg ham og igår ret sent da jeg kom tilbage fra min løbetur så jeg hans kone der var på vej ud for at gå. Forstår det slet ikke. Må undersøge hvornår begravelsen er. Hernede bliver man begravet samme dag så det er nok i eftermiddag.

Ældste er på øvelse og tog allerede afsted lørdag aften. Det er en af de hårde denne gang! Prøvede som altid at sende lidt lækre spiselige sager med ham men som han siger smelter det hele om det så er boller. Ingen toiletter, rindende vand eller køl ;-) Glæder mig til onsdag hvor han må tale i telefon igen. På søndag er det vores nytår hernede og der skal han også blive hæren men sådan er det - nok brok!

Yngste har et hektisk skema dette år hvor han er i 2G. Både han og jeg prøver at følge med! Han har fået købt det kamera han har sparet sammen til og han er altså dygtig. Stolt af ham at han ventede det ekstra stykke tid og købte det kamera han rigtig gerne ville ha.

I fredags arbejdede jeg ikke og benyttede tiden til at tage på et lille marked/sale med rigtig skønne sager. Fik købt forskellige ting fra Rice og en lækker pung fra PIP Studio. Her er der lidt billedspam derfra. Det var udenfor og UTROLIGT varmt men klarede da et par timer der.





 














Ha en dejlig dag♥

post signature

22 kommentarer :

  1. Godmorgen Tina
    Endnu engang skønne billeder fra Israel...
    Jeg kommer altså snart på visit... Regnen vælter ned på SydFyn.. ØV..
    God Tirsdag / RikkeBo

    SvarSlet
  2. skønne billeder sjovt at se at mange af de samme ting er der også på markeder her i danmark :)

    er det på grund af varmen de begraver deres døde dagen efter hos jer ?

    din søn i 2g er det gymnasium som her hjemme i danmark ??

    en af mine er startet i 1g :)

    SvarSlet
  3. Rice har jeg set flere steder i udlandet, men det er første gang jeg har set Pip. Lidt sejt at se de danske mærker i udlandet.

    SvarSlet
  4. i wish you and your family a very happy new year! shalom ve-shalva!
    tami

    SvarSlet
  5. Rikke - Sydfyn er skøn OGSÅ i regnvejr ;-) Håber ikke at I får den efterårsstorm I ewr blevet lovet!!!! Ha en dejlig dag♥

    SvarSlet
  6. Helle - Ja der er nok mange at mærkerne der går igen. Greengate er der også hernede. Det er pga. relgion man begraver så hurtigt. Det står der i den jødiske bibel. Det er 2G som i Danmark. Men sikke mange timer han har i år puha. Held og lykke til din med gymnasiet. Ha en dejlig dag♥

    SvarSlet
  7. Camilla - Ja man er ligesom lidt stolt på en eller anden underlig måde. Ha ha jeg lyder gerne som jeg er medejer af Rice! PIP er vældig populært. Elsker deres ting! Ha en skøn dag♥

    SvarSlet
  8. Tami - Thanks a lot♥ I also wish you and your family Shana tova ve metuka!!!!!! Yom tov ;-)

    SvarSlet
  9. Skønne billeder, Tina, jeg er vild med, når du viser os lidt af dit Israel. Men det er got nok hårdt at være i hæren nede hos jer - og trist at en af jeres beboerne i gaden er død!
    Ha en dejlig dag, selv om begravelsen nok vil gøre dig tung om hjertet ♥

    SvarSlet
  10. Anonym11/9/12

    Det er ikke for tøsedrenge at være i hæren nede ved jer, ja det er det sikkert heller ikke for de Danske udsendte,,,,
    Sjovt at se de danske firmaer nede ved jer også, ..
    Jeg elsker at se alle dine billeder,❤❤❤❤

    SvarSlet
  11. Får helt lyst til til te og lækkert bagværk, når jeg ser dine billeder :-)

    Altid trist med dødsfald, synes det må være svært at samle de pårørende, når begravelsen skal foregå så hurtigt?

    SvarSlet
  12. Uhmm bagværket ser lækkert ud...Knus og god dag til dig..;-D

    SvarSlet
  13. Øv at han ikke kommer hjem til Jeres nytår.... Men er sikker på at han er med Jer i tankerne..

    Skønne dejlige billeder som altid.. Du giver mig lyst til at kunne skubbe lidt hist og pist for at kunne se mere :-D

    De brød og kager ser spændende ud.. og ja.. er totalt vild med de der huse !!!

    Hvor er de bare skønne, har selvføli aldrig set sådan nogle her hjemme..........

    Kræft er en lorte sygdom......... Og tit har folk en opblomstring for så at dø lige efter.. Underligt..........


    Håber kvinden har fam og venner der kan støtte hende......

    Mange tanker .. og Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  14. Madame - Virkelig trist med ham der døde. Og det viste sig at han døde af en slags bakterie og ikke kræften. Ja det er ikke altid let at være i hæren men der er også mange gode stunder hvor de har det sjovt sammen. Knus

    SvarSlet
  15. Jonna - Så den danske dokumentar Armadillo og det var hårde sager. Her er der også mange hårde stunder men der er også mnage oplevelser og de lærer helt sikkert en masse om samarbejde og lederskab. Knus

    SvarSlet
  16. Fruen i Midten - Ja der var masser af lækre kager. Man kan godt vente hvis der er familie fra udlandet der skal komme. Men hvis der ikke er nogen problemer bliver man begravet meget hurtigt! Som jøde bliver man forresten begravet i et klæde og ikke i en kiste. Knus

    SvarSlet
  17. Rejen - Ja lækkert var det. Må vist bage imorgen. KNUS

    SvarSlet
  18. Marianne - Ja de huse var bare søde. Kan ikke huske om det er et israelsk mærke. Surt at ældste ikke er hjemme nytår men så er han hjemme til Sukkot som er en anden helligdag der kommer inden længe. Og kræft er bare forfærdeligt. Har hørt at folk kan få det bedre og så brat dø bagefter. Her viste det sig at han døde af en bakterie og ikke af kræften. Ved også at det sker ind imellem pga. svækket immun forsvar. Hernede sidder familien sammen 7 dage fter dødsfaldet og støtter hinanden. Folk kommer så på besøg og har gerne mad og bagværk med. 1 måned efter dødsfaldet mødes man på kirkegården hvor der kommer gravsten på og man spiser sammen bagefter. KNUS

    SvarSlet
  19. Jamen, det ligner jo wienerbrød på et af dine billeder. ;-)Det ser ud som et hyggeligt marked.
    Synd, at sønnen ikke er hjemme til nytår. Forhåbentlig får han kompensation en anden gang.

    SvarSlet
  20. Sikke nogle skønne billeder fra markedet :) Hvordan fejrer i nytår? Ærgerligt at sønnen ikke kan være hjemme :) Knus

    SvarSlet
  21. Urs så tråkigt. det är aldrig trevligt då någon dör. så sorgligt. Jag är fortfarande lite deppig över att min morgar har dött. =( Han var ju den som bodde nära mig. Men det är bara att bita ihop. regnet tar kål på mig.. det är så trist med det gråa och trista. MEN VET DU VAD. =) jag har bokat resa till MALTA för mig och familjen. det gjorde jag igår og vi far på onsdag i nästa vecka. =) det ska bli sååååååå skööööönt. =)
    Klem på dig.

    SvarSlet
  22. Hej Tina

    Jeg har sendt dig en e-mail, har du modtaget den?

    Knus Camilla

    SvarSlet