SOCIAL MEDIA

17. okt. 2013

Opskrift - Hvidkålssalat med tranebær

Glæder mig at se at så mange gerne vil være med i min Give Away! Bliver spændende senere at høre om de nye krydderier faldt i vinderens smag.
Imorgen skal jeg med gemalen til Jerusalem. Mon ikke vi når forbi Mehane Yehuda markedet som er mindst lige så skønt som Carmel markedet i Tel Aviv. Og Grædemuren og markedet i den gamle bydel skal vi også besøge. Jerusalem er et forunderligt sted hvor man kan mærke historiens vingesus. Måske I har set med på DR 1 de sidste par uger hvor serien Jerusalem den hellige stad er blevet vist. Ellers kan den ses på DR 1’s website.


Hvidkålssalat

Har idag en opskrift på en dejlig frisk hvidkålssalat med tranebær til jer! Vil anbefale jer at lave dobbelt portion for den er gerne et hit.

Hvidkålssalat med tranebær
  • 1/2 hvidkål skåret i strimler
  • 1 tsk. salt
  • 1/4 kop citronsaft (evt. lidt mere alt efter smag)
  • 2 spsk. olie
  • 3-4 spsk. mørk farin
  • 2 spsk. eddike
  • Hakket frisk koriander
  • 1/2 kop tranebær
Hvidkålen kommes i en skål. Tilsæt citronsaften og salten. Blandes med hænderne – “masseres” til hvidkålen er blevet lidt blødere. Tilsæt olie, farin, eddike, koriander og tranebær og bland det hele sammen. Kan serveres med det samme men smager også skønt efter en dags tid i køleskabet.


6 kommentarer :

  1. Vi er vilde med grøntsager her i husete, så din hvidkålssalat med tranebær skal bestemt prøves. Tak for opskriften - det lyder lækkert!
    Ha' en dejlig aften og god tur med gemalen til Jerusalem, klem ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Madame - havde en skøn tur! God weekend♥

      Slet
  2. Det lyder herligt med sådan en tur og jeg kan levende forestille mig historien trykke på. Nyd det hele og mange tak for den lækre opskrift.
    kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Havde en god tur - mødte sågar Jesus med finske aner ;-) God weekend♥

      Slet
  3. Uhm, det lyder skønt. Jeg skal hen at købe hvidkål i dag - og tranebær.
    Tak for opskrift (igen en god en) :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Gl;der mig til at høre om du kunne lide salaten. Ha en dejlig weekend♥

      Slet