SOCIAL MEDIA

14. okt. 2013

Yndlings digt

Et af mine yndlings digte er The Road not Taken af digteren Robert Frost. Holder utroligt meget af det digt. Har selv stået ved mange skilleveje i mit liv. Der har været valg der skulle tages og jeg kommer aldrig tilbage til den “vej” jeg kunne have taget. Men har ikke fortrudt nogen af mine valg – pga. af dem befinder jeg mig hvor jeg gør idag og er jeg den jeg er.
Har I et yndlings digt?
Hør digtet blive læst op af Tom O’Belam (elsker hans stemme)herunder.


Den danske oversættelse lyder således:
”Den vej, jeg ikke valgte”
To veje skilte sig i en gul skov
og trist over, at jeg ikke kunne følge begge
stod jeg ene rejsende længe
og så ned ad den ene, så langt jeg kunne
til den fortabte sig i underskoven.
Så tog jeg den anden, som var lige så skøn,
måske lokkede den lidt mere,
her var græsset grønnere og uberørt;
selvom de rejsende der havde betrådt dem lige meget.
Og begge lå de den morgen
med blade ingen havde trådt ned.
Jeg gemte den første til en anden dag!

Velvidende at den ene vej leder til den næste
og jeg tvivlede på, om jeg nogensinde kom igen.
Jeg siger dette med et suk.
For længe,længe siden
løb to veje hver sin vej i skoven, og jeg – jeg valgte den mindst befærdede,
og det gjorde hele forskellen

Knus
post signature

4 kommentarer :

  1. Det er meget smukt at læse din danske oversættelse! Digte kan i en komprimeret form fortælle utroligt meget. Jeg kan ikke lige komme på et digt, som jeg holder ekstra meget af. Klem og en dejlig aften til dig ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så smukt synes jeg! Det her er også kun et af yndlingsdigtene. Det er nemlig svært kun at nævne et enkelt. Godnat til dig må det vist være♥

      Slet
  2. Et meget smukt digt.
    Jeg holder meget af Benny Andersens digte, og det er lidt svært at trække et enkelt ud af hans store samling.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder også af Benny Andersens digte!! Ha en dejlig dag Kisser♥

      Slet