SOCIAL MEDIA

14. okt. 2015

El Al vandfaldet og Genezareth sø

I lørdags drog vi afsted på tur til Golanhøjderne. En smuk tur med utrolig flot natur. Efter lidt vild bjergkørsel kom vi frem til El Al vandfaldene eller rettere sagt det ene af dem. Indgangen ligger inde i en religiøs kibbutz så vil parkerede udenfor og kom på en lang gåtur inden vandringen. Hmmmmm senere fandt vi ud af at der faktisk er en omvej dertil MED bil. Vi startede nedklatringen og nåede det smukke vandfald hvor vi kunne bade. Vi nød det og så startede turen tilbage. Tro mig det var en stejl klatring og jeg havde ikke drukket nok. Det er stadigt varmt men så snart det ikke er 35 grader men nærmere 30 og med mindre luftfugtighed, ja så bilder man sig ind at man ikke behøver drikke så meget. Det resulterede i et mini hedeslag. Meget ubehageligt. Har prøvet det før. Stærk valme, hjertebanken osv. Kom dog op i hel tilstand. Istedetfor at tage turen til vandfald nr. 2 kørte vi til Genezareth sø og blev kølede af. Vi havde en hel strand for os selv. Skønt. Vi badede i nogle timer og så drog vi hjem mod syd igen.
De første to billeder viser udsigten ind mod Jordan. Og efter blomsterne/bærrene er det det grønne, kløften hvor den sidste nedstigning til vandfaldet er ;-)


P1060893

P1060895

P1060912

P1060913

P1060920

P1060921

P1060924

P1060939   P1060954

P1060965  P1060970

P1060973


2 kommentarer :

  1. En dejlig smuk tur trods dit uheld med "hedeslag" - ildebefindende. Ved godt 30 grader hos jer, er ikke som 30 grader her, men du bevæger dig, så både væske og hvis det er mig så er saltet også vigtigt. :-)

    SvarSlet
  2. Meget smukke billeder, der ville jeg gerne have været med :-)
    Min mor kan genkende stederne, hun har rejst og opholdt sig i Israel mv.

    Ønsker du og familien en glædelig 3.advent og du er velkommen forbi min blog :-)

    SvarSlet