SOCIAL MEDIA

6. apr. 2016

Bombay kartofler


Kartoflerne her er lækre som tilbehør til det meste og en af favoritterne i huset. Jeg undlader dog koriander frøene. Elsker frisk og tørret koriander men er ikke fan af frøene ;-)



6 store kartofler skåret i terninger eller evt. små kartofler til mikro ovnen, som jeg bruger når jeg har rigtigt travlt
Salt til kogevandet
1 tsk. salt
1/4 tsk. peber
3 spsk. olivenolie
1 tsk. sennepsfrø
1 tsk. korianderfrø
1/2 tsk. spidskommen
1/2 tsk. garam masala
1/2 tsk. tørret chili

Pynt:
1 rødløg i tynde skiver
Frisk hakket koriander

Kartoflerne koges i 10 min. Vandet hældes fra, og karoflerne kommes tilbage i gryden sammen med saltet og pebret, og der rystes godt så det bliver fordelt. Olien opvarmes i en stor pande eller wok. Senneps og korianderfrøene tilsættes og steger kort indtil man kan dufte krydderierne. Spidskommen, garam masala og chilien tilsættes og der røres rundt. Derefter tilsættes kartoflerne der steger i ca. 10 min. indtil de er møre. Rødløg og koriander blandes i og kartoflerne serveres med det samme.

11 kommentarer :

  1. Tak for en kanon idé til i morgen. Mums.

    SvarSlet
    Svar
    1. Med glæde! Håber de smagte♥

      Slet
  2. Svar
    1. ;asser af dejlig smag♥

      Slet
  3. Tusind tak for tippet - Velbekomme

    SvarSlet
  4. De må prøves! Man mangler altid lækkert tilbehør til grill-sæsonen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der vil de være perfekte til. Kan se I har fået startet sæsonen. Knus

      Slet
  5. Jeg kommer ikke så meget rundt på bloggene, som jeg gjorde tidligere. Men da jeg så dit navn hos Abildjyden, blev jeg helt glad ;-) Lidt ligesom at møde en gammel ven, man ikke har set længe ;-) Selvom vi aldrig har mødt hinanden.
    Din kartoffelopskrift ser meget lækker ud. Den vil jeg prøve.
    Spændende at læse, at jeres ældste søn er flyttet til Berlin. Og at han trives sammen med sine venner. Det er godt, I har været på besøg og kan se, hvordan de har det.
    Jeg nød dine billeder fra Berlin, hvor jeg har været nogle gange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor skønt at de dig her! Det er nemlig som at møde en gammel ven når man støder på hinanden rundt omkring i blogverdenen. Er desværre ikke særlig akriv mere hverken til blogbesøg eller indlæg. Måske man skulle skære nogen af de andre sociale medier fra og vende tilbage til den dejlig blog verden. Hvor dejligt du har været i berlin før. Det var vores første besøg. Skøn by som man helt sikkert godt kan forstå ældste nyder at bo i. Knus

      Slet