SOCIAL MEDIA

7. feb. 2018

Sloppy Joe sandwich

Vegansk variant af den populære amerikanske sandwich Sloppy Joe. Fyldet kan også bruges ovenpå pasta, ris eller i en bagt kartoffel. Lækker og hurtig at lave!



2.5 dl (1 cup) finthakkede gulerødder
1 lille bakke finthakkede champignoner
1 finthakket løg
2 fed knust hvidløg
4 dl (1 1/2 cup) grønne linser
1.5 dl (1/2 cup) quinoa
400 gr tomatsauce f.eks Mutti eller pastasauce
1.5 dl (1/2 cup) ketchup
3 spsk. maple eller agave sirup
2 spsk. Sriracha eller anden stærk sauce
2 spsk. mild Dijonsennep
Evt. 1 spsk. chili
2 tsk. paprika
Salt og peber
1 L grøntsagsbouillion



Alle ingredienserne kommes i en gryde. Sættes først i kog og bagefter småkoger retten ved lavt blus i ca. 50 min. Husk at grøntsagerne kan hakkes i en miniblender eller lignende (ganske kort). Så går det ekstra hurtigt.


7 kommentarer :

  1. Det ser lækkert ud Tina. Har aldrig tidligere hørt om Sloppy Joe :-). Er det bare revne gulerødder og snittet hvidkål som ligger lige under brødet? med eller uden dressing/marinade?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Pia! Det er nemlig bare hvidkål og gulerod der er i. En lækker coleslaw eller salat/agurk/tomat er også godt i. Søg evt. efter coleslaw her på bloggen. Har lagt en opskrift op på en lækker en med bla. mandarinstykker i.

      Slet
  2. Tusind tak for endnu et fantastisk tip til de kødløse dage.
    Jeg vil dog indrømme jeg vil vælge en grovbolle, fuldkornsbolle eller lignende. Min mave trives ikke med det hvide brød, prøvede det lige i torsdags da jeg købte en færdiglavet sandwich, og svaret kom med mavekneb. Jeg har ikke gluten allergi eller lignende allergier, jeg har bare brug for meget fiberrig kost, og her mener jeg ekstrem meget fiberrig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret Karin. Også sjældent at det ikke er fuldkorn her. Maven kan rigtigt nok ikke lide det hvide brød. Spiste for nyligt sådan noget specielt butterdejs bagværk vi har hernede og det gik ikke godt😀 Saucen er også god ovenpå bønnepasta👌🏻 Ha en god søndag!

      Slet
  3. This is how my colleague Wesley Virgin's story begins with this SHOCKING and controversial video.

    As a matter of fact, Wesley was in the army-and soon after leaving-he found hidden, "self mind control" tactics that the government and others used to get everything they want.

    As it turns out, these are the exact same SECRETS tons of famous people (especially those who "come out of nowhere") and top business people used to become rich and successful.

    You probably know that you utilize only 10% of your brain.

    Really, that's because most of your BRAINPOWER is UNTAPPED.

    Perhaps that thought has even occurred INSIDE your own mind... as it did in my good friend Wesley Virgin's mind about 7 years ago, while driving a non-registered, beat-up garbage bucket of a car without a license and $3.20 on his debit card.

    "I'm absolutely fed up with living payroll to payroll! When will I become successful?"

    You took part in those questions, isn't it right?

    Your own success story is going to happen. Go and take a leap of faith in YOURSELF.

    Watch Wesley Virgin's Video Now!

    SvarSlet
  4. Hej, mit navn er Nira. Jeg var i et forhold med Anderson i årevis, men han slog op med mig. Jeg prøvede alt, hvad jeg kunne, for at få ham tilbage, men det var forgæves. Jeg ville virkelig gerne have ham tilbage på grund af den kærlighed, jeg har til ham. Jeg tryglede ham med alt, gav løfter, men han nægtede. Jeg forklarede mit problem til min ven, og hun foreslog, at jeg kontaktede en trylleformular, som kunne hjælpe mig med at besværge ham for at bringe ham tilbage. Selvom jeg aldrig troede på besværgelser, havde jeg intet andet valg end at prøve det. Så jeg sendte en e-mail til besværgelsen, og han forsikrede mig om, at alt ville være i orden om tre dage, og min eks ville vende tilbage til mig. Overraskende nok skete det på andendagen omkring klokken 16.00. Min eks ringede til mig, undskyldte alt og sagde, at han ville have mig tilbage, fordi han elskede mig så højt. Jeg var så glad og gik tilbage til ham. Vi begyndte at bo lykkeligt sammen igen. Jeg lovede alle, jeg kender, som har et forholdsproblem, at jeg ville henvise dem til den ene sande og magtfulde trylleformular, der hjalp mig med mit problem. Hvis du har brug for hans hjælp, kan du sende en e-mail til ham på babawalewiseman01@gmail.com. Han tilbyder forskellige typer besværgelser, herunder kærlighedsbesværgelser, tabt kærlighedsformularer, skilsmissebesværgelser, ægteskabsbesværgelser, bindende besværgelser, bryde besværgelser, forvisning af en elsket en fra fortiden, forfremmelsesbesværgelser, tilfredsstillelsesbesværgelser og kur mod enhver sygdom, du lider af. Kontakt ham for en varig løsning på ethvert problem, du måtte have.via babawalewiseman01@gmail.com WhatsApp +2348136951551 Viber +2348136951551

    SvarSlet