SOCIAL MEDIA

27. feb. 2015

Chokolit kage

Kagen her hedder sådan da den er lavet med chokolit pulver (Nesquick kakao pulver) istedet for almindelig kakao. Den er dejlig saftig og hurtig at lave. God både lun som dessert med is til eller som f.eks fødselsdagskage. Bager den ikke så ofte da jeg sagtens kan spise en halv helt alene ;-) Verdens bedste chokolade kage!

IMG_7106

2.25 dl drikke kakao pulver som f.eks Nesquick – ikke ren kakao
2.5 dl mel
1 tsk. bagepulver
(Eller 1 cup selvhævende mel  - fåes vist ikke i Danmark)
2.5 dl olie (jeg erstatter 1/4 af det med vand)
2.5 dl sukker
3 æg
1/2 lille karton piskefløde
Rør alle ingredienserne sammen. Enten i hånden eller med en mikser. Dejen hældes i en rund form. Jeg bruger en rund alu form (d. 24). Bages ved 180 grader i ca. 30 min.
Mens kagen bager laves glasuren. 100 gram mørk chokolade og 1/2 lille karton piskefl’de smeltes sammen ved svag varme. Når kagen er færdig tager man en tandstikker eller lignende og prikker kagen. Glasuren fordeles derefter over kagen imens den stadig er varm. Pyntes evt. med kokos ellers krymmel.

12 kommentarer :

  1. Haha, ja man skal passe på med ikke at bage de kager, man selv spiser det meste af, alt for ofte ;-) Den ser ellers lækker ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kan være farligt! Plejer at dele ud til nabioer og familie med det samme ;-) Men prøv den endelig!

      Slet
  2. Uhm, det lyder skønt - tak for opskriften, Tina ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Hurtig og lækker kage Gitte♥

      Slet
  3. Lige sådan en kage som jeg godt kunne sætte tænderne i mette vuns :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. På eget ansvar ;-) Knus

      Slet
  4. Såg lækker ut!!

    Men en lille kartong med fløte...
    Kor mykje er det? :-)

    God helg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er 250 ml SIgrid. Den er dejlig saftig. God søndag♥

      Slet
  5. Meget farlig opskrift altså !!!!
    Åh hvor jeg dog kender det der med at bage og spise 1/2 delen selv.
    Nyd søndagen Tina ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. He he ja det er en af de kager jeg hurtigt deler ud af ;-)

      Slet
  6. Og jeg kan bekrafte at den er hammer god og meget farlig. Serverede den med creme anglaise og floedeskum. miam! Et HIT.

    SvarSlet
  7. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet