SOCIAL MEDIA

19. nov. 2017

Lasagne med linser og auberginer

Bloggen har fået nyt look i anledning af  genstart. Der er stadig lidt der skal justeres. Samtidigt har jeg valgt at bloggen får samme navn som indehaveren ;-)


Opskriften jeg deler idag er en af vores favoritter og det er en vegansk lasagne med vegansk "ricotta ost" og linser. Af erfaring ved jeg at den kan sereveres for ALLE! Den smager fantastisk.




Linsesauce:
2 glas god pasta sauce 800 g ca. (evt. hjemmelavet)
120 ml vand (1/2 kop)
150 g røde linser (3/4 kop). Man kan evt. bruge grønne linser men så er kogetiden lidt længere.

"Ricotta ost":
340 g fast tofu
Saften fra 1 1/2 citron
3 spsk. gærflager ( kan købes i en naturkost butik) 
1 spsk. oregano
30 g frisk basilikum (1/2 kop)
1 tsk. salt
1 tsk. peber
2 spsk. oliven olie

2 auberginer
Lidt groft salt
Oliven olie

Evt. reven vegansk ost og lasagneplader

Skær auberginen i skiver og drys dem med salt på begge sider. Lad dem stå  i 15 min. Skyl dem derefter med vand og tør dem i lidt køkkenrulle. Læg skiverne på en bageplade med bagepapir  og dryp lidt olivenolie over. Bages ved 200 grader i ca. 15 min.

Kom pastasaucen i en gryde sammen med vandet. Sættes i kog og derefter kommes linserne i. Kog ved svag varme i ca. 20 min.

Alle ingredienserne til "ricotta osten" kommes i en blender og blendes til man opnår en cremet masse. Tilsæt evt. en smule ekstra citronsaft.

Smør et lag linse sauce i bunden af et lille smurt lasagnefad. Derefter halvdelen af aubergineskiverne. Næste lag består af halvdelen af ricotta osten. Derefter linsesauce og enten aubergineskiver eller et lag af lasagneplader. Tilsidst den anden halvdel af ricotta osten og ovenpå linsesauce. Man kan evt. drysse reven vegansk ost ovenpå. Bages 30 min.dækket med sølvpapir  ved 190 grader. Sølvpapiret fjernes og lasagnen bages 10 min. mere. lad lasagnen hvile lidt inden den skæres ud. Godt brød og din yndlingssalat som tilbehør!




8 kommentarer :

  1. Spændende med nyt look. Jeg kunne godt selv tænke mig et andet look, der er bare så meget andet der skal have nogle små justeringer, så vælger at nyde dit, fremfor selv at at gå i krig.
    Dejligt med inspiration til de kødløse dage for en som mig der har svært ved at undvære kød, fisk, fjerkræ og mejeriprodukter, ikke at jeg overdriver.
    Velbekomme

    SvarSlet
    Svar
    1. Idag er det let at købe en template på etsy.com og ofte hjælper sælgeren med installering. Måske en ide♥ Ja når man først kommer igang med at lave vegansk mad er det slet ikke så svært. Ellers er enkelte kødløse dage jo også en fin ide. Håber her er lidt inspiration. knus

      Slet
  2. Flot nyt look, glæder mig til at se mere.
    Lasagnen ser lækker ud. Har aldrig prøvet at lave mad med tofu,men jeg skal nok bare springe ud i det. Knus herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at se dig her Pia. Ja tofu kan først virke lidt indviklet men der er masser af muligheder. har pgså en opskrift på tofu schnitzler her på bloggen og de smager FANTASTISK. Knus

      Slet
  3. Jeg har først nu, hos Karin, opdaget, at du er vendt tilbage til bloggen. Jeg selv havde også lukket og slukket, men savnede det.
    Det nye look ser godt ud og maden indbydende og lækker. Jeg har længe tænkt at min egen blog skulle have nyt design, men detbliver ikke prioriteret først.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det at blogge er så hyggeligt. dejligt at du også er tilbage. Måske flere vender tilbage. Synes også at bloggen er fin. Lige et par justeringer mere når jeg får tid. SOm jeg også skrev til Karin er der en masse fine og ikke så dyre templates på etsy.com hvis du får lyst. Knus

      Slet
  4. If you're trying to lose weight then you need to start following this brand new custom keto meal plan diet.

    To produce this keto diet service, certified nutritionists, fitness trainers, and chefs united to develop keto meal plans that are powerful, decent, price-efficient, and delightful.

    Since their first launch in early 2019, 1000's of clients have already remodeled their figure and well-being with the benefits a smart keto meal plan diet can give.

    Speaking of benefits; clicking this link, you'll discover eight scientifically-proven ones given by the keto meal plan diet.

    SvarSlet
  5. Did you hear there is a 12 word phrase you can speak to your man... that will induce intense emotions of love and instinctual attraction for you deep within his chest?

    Because hidden in these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's impulse to love, idolize and protect you with all his heart...

    12 Words That Trigger A Man's Desire Response

    This impulse is so built-in to a man's mind that it will drive him to work harder than before to do his best at looking after your relationship.

    Matter-of-fact, triggering this dominant impulse is so important to having the best possible relationship with your man that as soon as you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You'll soon notice him open his mind and heart to you in such a way he never expressed before and he will distinguish you as the only woman in the universe who has ever truly understood him.

    SvarSlet